v hlavnej úlohe ľan

Keď idem do sekáča, ako prvé hľadám ľanové odevy. Nohavice, blúzky, tuniky, šaty. A často natrafím! Mám už vytipované obchody, kde ľanové odevy predávajú, ale ich cena sa šplhá do závratných výšok. V eshopoch nie je situácia o nič lepšia. Chápem, ľan je teraz moderný, udržateľná móda atď atď.Ja však milujem ľan nie kvôli udržateľnosti, ale pre jeho fantastické vlastnosti. Surový ľan je veľmi, ale ozaj veľmi krčivý, zráža sa pri prvom praní, pri nosení sa mierne povolí a po opraní opäť získa svoj tvar, je hryzavý, vďaka štruktúre vlákna mierne drsný. Kvalita tkaniny závisí od kvality vlákien. a tie zas od kvality rastliny. Je to na dlh článok. Preto v dnešnej dobe môžeme nájsť ľanové tkaniny rôznych gramáží. Od najjemnejších, organtínových až po hrubé plátna.
Ja som neodolala a zakúpila som si ...
Dlho, predlho som hľadala ľan pásik a našli, rádcové moji, našli! Na nohavice. Tie dva bledé sú na šaty a ten vrchný na tuniku. Dnes som objednala ešte šedý na nohavice. 
Už dobrých 5 rokov som šijací stroj nevytiahla, ak pravda nepočítam občasné opravy zipsov a záplaty. Mala som na to svoje dôvody, teraz je to ok.
 


Má niekoľko ľanových šiat, ale teraz mám zálusk o niečo takéto. Zdroj pinterest, veď ako inak. Najmä tie dlhé biele, po tých slintám.


Komentáre

  1. Mária, na zoot.sk, značka DKNY dopredáva ľan.šaty čierne, biele, režné.
    U tých režných stačí o číslo menšie, sú dosť voľné.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mrknem na to. Ale na druhej strane, to moje profesionálne ja mi nedá neušiť si to, čo chcem, tak ako chcem:)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky