Pokus o detox

 19.1.2022

Po týchto sviatkoch som sa cítila nie úplne vo svojej koži. Nafúknutá, opuchnutá, ubolená hlava, rozjedená… Počas Vianoc som si dopriala všetky dobroty, čo som napiekla, a veruže ich bolo dosť a všetky boli fantastické. Nechýbalo samozrejme vino, punč a šampanské. 

Nech som sa snažila hýbať ako sa dalo, aj cvičenie aj prechádzky, nebola som vo svojej koži. Posilvestrovský beh bol priam traumatický, ten ďalší som trpela ako pri mučení a tak som sa rozhodla pre rázny skorý detox organizmu. 

Práve kôli tomu, že som sa cítila opuchnutá, som si nasadila najskôr žihľavový  čaj. Ten som pila už i predchádzajúce roky na jar. Cítim sa po ňom lepšie, i teraz mám pocit, že trochu pomohol pri odvodňovaní organizmu. Samozrejme som si naplánovala i pôst, o ktorý sa pokúšam už viac ako rok. Už viac ako rok sa snažím pocas splnu držať pôst kôli detoxu a vyčistenie čriev. Zatiaľ sa mi podarilo nejesť od rána so večera, ale večer… nooo, keď sme už boli si niekam sadnúť i s priateľmi, no nedaj si:))). A potom som chcela skúsiť črevnú sprchu Šankprakšalánu. Od rána sa pije po pohároch mierne slaná voda, cvičia sa určité cviky…

Takže deň pred splnom pôst. Tentoraz sa takmer podaril. Počas dňa som zjedla asi dve kolieska mrkvy:) Samozrejme, že hladná som bola, ale zisťujem, že jedlo nie je priorita.  A najväčšie potešenie pre mňa bolo, že na druhý deň si jedlo vychutnám.

Horšie to bolo práve na druhý deň s onou črevnou sprchou. Akože sorry, ale kto dokáže vypiť 2 litre akejkoľvek vody, nie iba slanej v takom krátkom časovom úseku? Jeden za druhým… po piatom poháry(po každom som si odcvičila danú sériu cvikov) som mala pocit, že sa mi chce vyliať cez uši a šiesty som nedokázala do seba dostať… prvý krát na toaletu vraj sa má chcieť ísť po šiestom poháry. No ja som ho nedopila, tak asi preto sa mi nechcelo. Ani neskôr, ani do večera, ani na druhý deň:)))  Pali poznamenal, že vlastne mám asi prázdne črevá, keď jem samú zeleninu, takže niet čo čistiť :) 

O pol roka to skúsim opäť, no verziu s iba šiestimi pohármi. A pôst plánujem dodržiavať pravidelne počas splnu. Keď sa stravujem striedmo, pravidelne a zdravo, dokážem si jedlo omnoho viac vychutnať. A taktiež viac vnímam chute a vône jedla. Je to nádherný pôžitok. 




Komentáre

Obľúbené príspevky