Január

 Konečne zima ako za môjho detstva. Kopec snehu, tak moc, že obuť musím snehule, ktorím už hrozilo zabudnutie... A to je ešte len január...



Koniec roka sa niesol v znamení rodiny, tradícií, stretnutí, oddychu a hlavne zábavy. Začalo to tým, že sme navrhli mojim dôchodcom(rozumej - rodičom:) ), aby strávili štedrý večer s nami. Výzva pre trpezlivosť na oboch stranách. Otec sa obával, že nedodržiavame tradície, ja som sa obávala, že dôchodci budú do seba rypkať, ako to oni zvyknú, ale všetko prebehlo super hladko.  Zádrhel to samozrejme malo - chceli využiť príležitosť, že sú v TN a musela som ich povoziť po zvyšku rodiny:))). Ale zabavili sme sa.
Adam sa celé prázdniny učil, priam sa drtil, od obeda do noci. Od obeda preto, lebo do obeda dospával tie noci. Zatiaľ dáva jednu skúšku za druhou na prvý raz, i keďpred fyzikou už nemohol spať a zakázala som mu kávu!
Po večeroch sme hrali hry a pozerali filmy a týrala som rodinu folklórnym filmom Vianočné Oblátky. Je to televízna inscenácia natočená ešte v roku x, ešte čiernobiela, na motív Martina Kukučína. Pre mňa nádherný film.
Silvester sme sa chystaliu stráviť na Orave. Chatu vybavoval môj brat, mala byť obsadená našimi a jeho priateľmi, tak sme boli všetci na to zvedaví. Kôli rôznym rodinným povinnostiam vychádzala každá rodina sama z rôznych miest, my sme prichádzali ako posledný, ale o nič sme neprišli:))) Hodinu pred našim príchodom nám volali priatelia, ktorí tam už dorazili, že či by sme im cestou nekúpili reťaze, pretože k chate sa nedá dostať a že nás počkajú v blzkej kolibe... Pol hodinku pred našim príchodom volal môj brat, že kde už sme, bo oni tak už takmer sú, no nemajú reťaze, nedostanú sa k chate... GPS nás viedla krajom ako z rozprávky, cesta neodhrnutá (táto cesta bola o pár dní úplne neprejazdná), snehu ako...na Orave:))), všade bielo. Spoločnými silami a hlavne reťazmi sme vyšli všetci - 5 áut k chate, kde sme ich nechali úplne zapadnúť snehom...
Sneh padal a padal.......



Najväčší zážitok pre môjho muža bolo, že som sa nechala prehovoriť na lyže. A musím povedať, že lyžovanie je nádherný šport! ale...! Napriek tomu, že nie som drevo a bola zábava a nemám strach a nezabudla som to, keďže som nestála na lyžiach prvý krát, vôbec, ale vôbec ma to nechytili za srdce a skutočne nemám záujem lyžovať... prepáč, zlatko, lyže mi, prosím nekupuj, naozaj by zbytočne stáli v kúte!
Prechádzky boli nádherné, krajina pod snehom pôsobila veľmi romanticky a studeno. Snežilo takmer stále, iba sem tam sa roztrhol mráčik, aby sme vedeli, že slnko existuje a aby sa opäť rýchlo schovalo.

 I zimná dovolenka má niečo do seba, i keď mi moc nevonia. Orava je nádherná, najmä však v lete.


















Komentáre

  1. Mária, chýbajú mi tvoje postrehy, komenty u mňa...
    Zas budem k tebe nakukovať,len píš:)
    Alena V.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky