Levanduľová soľ


Že soli do kúpeľa pôsobia blahodárne nielen na telo, ale i na dušu, čo je v dnešnej dobe viac ako dôležité, je známe už z čias pred Kristom. A že vôňa levandule a levanduľová silica upokojuje myseľ, je rovnako známe.
Občas si na moje unavené nohy doprajem soľ z Manufaktury. Voňavá, príjemná. Kedysi som si, najmä pred Vianocami, kupovala soli na Vianočnom jarmoku na Zelenom trhu v Brne. Levanduľovú, pomarančovú, alebo ružovú. Cena bola vždy závratná, ale keď boli tie Vianoce...
Už dávno som však mala v pláne si soľ pripraviť doma sama, aby som ju mala vo vekom množstve za prijateľnú cenu.
Levanduľu mám od kamarátky, ktorú som fotila - výmenný obchod. Keby nie, i švagriná má niekoľko koreňov. Esenciálny vonný olej je u nás stále. Zakúpila som hrubozrnnú morskú soľ, ktorú som však v mažiary rozbila na jemnejšiu a ružovú Himalájsku soľ.

1/2 kg himalájskej ružovej soli
cca 1/4 kg morskej soli
cca 2 hrste sušenej levandule - podľa vlastného uváženia, vône, nálady
cca 10 kvapiek levanduľového oleja - podľa vlastného uváženia, vône, nálady
všetko dobre zmiešať






Komentáre

Obľúbené príspevky